Met de software van Noctua kan je gemakkelijk een CDD-onderzoek uitvoeren. CDD, of “Customer Due Diligence”, betekent vrij vertaald “gepaste zorgvuldigheid”. Een KYC-onderzoek (“Know Your Customer”) of CDD-onderzoek is belangrijk wanneer je als bedrijf overweegt samen te werken met een potentiële klant. Onze software ondersteunt jou in een dergelijk onderzoek en helpt je om eventuele risico’s te ontdekken.
CDD en KYC omvatten het beleid waarin organisaties tot in de kleinste details op de hoogte zijn van de bedrijven waarmee ze samenwerken of zakendoen. Niet alleen voor organisaties zelf is het belangrijk dat ze de wet- en regelgeving naleven, die verplichting geldt natuurlijk ook voor (potentiële) klanten. Om reputatieschade te voorkomen, is het daarom verstandig om klanten vooraf uitgebreid te screenen middels een know your customer onderzoek. Hiervoor maak je eenvoudig gebruik van de onderzoekssoftware van ons bedrijf in Utrecht. Onze software helpt jou als data-analist om snel en eenvoudig CDD-onderzoek of KYC-onderzoek uit te voeren. We bieden onder andere KYC-tools aan voor verzekeraars en andere financiële instellingen.
De maatregelen voor een know your customer onderzoek liggen vast in zowel de Nederlandse als de Europese wetgeving. Voor een bedrijf is KYC noodzakelijk om de mogelijke risico’s van fraude en criminaliteit uit te sluiten. Dit wordt gedaan aan de hand van een grondig CDD-onderzoek of KYC-onderzoek. Sterker nog: ze zijn verplicht om een goed KYC/CDD-beleid uit te stippelen en uit te voeren. Wil je boven op de gebruikelijke KYC extra zekerheid voordat je zaken doet met een potentiële klant? Dan helpt onze software jou ook bij het uitvoeren van uitgebreide Enhanced Due Diligence.
Voer betrouwbaar KYC-onderzoek en CDD-onderzoek uit voordat je in zee gaat met een mogelijke klant en vermijd onnodige risico’s. Wil je meer weten over onze software voor een know your customer onderzoek of ben je benieuwd hoe onze software jou helpt om ondermijning op te lossen? Neem gerust contact met ons op.